torsdag 18 juni 2009

Dags för midsommar

Nu bär det av för midsommarfirande i Roslagen i goda vänners lag. På min och Annas lott har det fallit att anordna fördrink och tilltugg till morgondagens middag. Jag antar att våra vänner utgår ifrån att det då kommer att bjudas på champagne och mer eller mindre lyxiga skaldjurssnittar.

Så blir det inte alls.

Istället har vi lastat bilen med cava och lättsaltade chips. Möjligen till vännernas besvikelse. Men jag garanterar att inte särskilt många kommer att klaga på min cava Giró Giró (som för övrigt blivit utsedd till Spaniens bästa cava 2009). Och vad gäller lättsaltade chips, så kan jag tipsa om följande till nästa gång du bjuder på bubbel: ställ fram en skål med lättsaltade chips bredvid räksnittarna så får du se vad som tar slut först.

Glad midsommar.




Inga kommentarer: