onsdag 22 juli 2009

Höstens champagnenyheter på väg i lastbil

Senaste gången jag var i Champagne provade jag - min vana trogen - ett flertal nya småodlarchampagner. Det finns runt 5.000 producenter att välja bland, så urvalet är inte direkt begränsat.
Nåväl, idag har jag administrerat och ordnat med transport. Från och med nästa vecka är de godaste av dessa bubblor på väg mot Sverige i lastbil och blir höstens nyheter. De nya champagnerna kan beställas på Systembolaget från och med premiärdatumet 1 september. Så fort buteljerna tryggt ankommit SPRUCE UP!s lager i början på augusti kommer jag att presentera nyheterna med bild, smakbeskrivning och andra intressanta fakta.

2 kommentarer:

Helena sa...

Hinner dom komma innan vi lamnar landet igen, 16e Augusti? I sa fall testar vi pa systemet i Norrtalje.
Helena

Kåre Halldén sa...

Tyvärr inte, utan det är först den 1 september som det går att beställa.
Men ni kan prova andra spännande saker innan ni lämnar landet!